3 Aptal: Zamanı Olmayan Bir Film

3-idiots-turkce-dublaj-hd-izle-515

‘’Give me some sunshine’’

“Bana biraz güneş ışığı ver.” cümlesi 3 Aptal filmi için uygun bir başlangıç cümlesi. Bir Rajkumar Hirani filmi olan 3 Aptal, zamanın ‘’tekerrür’’ kelimesi ile olan bağını tekrar ortaya çıkaran bir film. Evet bu bir Rajkumar Hirani filmi. Fakat bazı filmler ’yönetmen sineması’ kavramını ikinci plana atabilir. Tıpkı bu filmin anatomisi gibi: Bir Aamir Khan filmi.

Yüz yılı aşan tarihiyle yedinci sanatımız tüm dünyada çeşitli evrelerden geçti. Hint sineması da bunlardan birisi. Aslında Bollywood demek daha doğru olur kanaatindeyim. Çünkü dünyada ayrı bir sektör olmayı başarmıştır Hint Sineması. Doğunun kendine özgü folklorik motifleri, müzikal anlayışı, dans kareografileri, oyunculuk, hikaye anlatıcılığı ve daha birçok sinema öğesi daha, hepsi bir evrimin ürünü olan Hint Sineması’nı bu noktaya getirmiştir. Bu evrimin önemli bir de kaptanı var: ‘’Gözleriyle oynayan adam.’’

Yapımcı bir aileden gelen Aamir Khan, Hint Sineması’nı yetmişli yıllardan bu yana tanıyan bir aktör ve yönetmen. Şu ana kadar içinde bulunduğu projelerle kendini tüm dünyaya sevdirmiş bir sanatçıdan bahsediyorum. Peki nedir bu sevginin temeli? Başarı? Sempati? Dürüst bir karakter? Tüm bunları ayırmak çok zor, çünkü söz konusu Aamir Khan olunca konu farklı bir boyut kazanıyor. Belki de hepsi.

3 Aptal filmi genel bir tabirle Hindistan’ın eğitim sistemini eleştiriyor. Genel tabiri bu olsa da aslında tüm dünyada bulabileceğimiz bir tutarsızlıklar sistemi. İyi bir eğitim almak mı, yoksa birinci olmak mı? Tanımları kitaptan ezberlemek mi, yoksa kendi sözcüklerimizle anladığımızı söylemek mi? Bu soruları film zaten soruyor, peki bizim cevabımız ne? İşte bu noktada Aamir Khan (Ranço) devreye giriyor ve bizi ‘’all is well’’ diyerek biraz rahatlamaya biraz da kafa yormaya davet ediyor. İşi olanlar bu davete icabet etmese de olur, sonuçta bazı sistemler hala düzgün çalışıyor(!).

Ranço, Farhan ve Raju bu hikayeyi sırtlanan anlatıcılarımız. Kampüsün genel bir görüntüsüyle tüm öğrenciler eğitim için seçilmiş ve birinci sınıflar üst sınıflara saygılarını sunmak için bir ‘ritüel’e maruz bırakılmışlardır. İşte bu sahnede kahramanımız Ranço gelir ve düzen değişir. Kampüsü gördüğü anda seyirci ister istemez üniversite hayatına imreniyor. Hele ki Ranço gibi bir arkadaşınız varsa, o okul sizin için bir dostluk okyanusu.

Film doğrusal bir kurguda ilerlerken geri dönüşler yapıyor ve hikayenin çoğunluğu bu geri dönüşlerden (Flashback) oluşuyor. Bu hikayede pek ilginç olmayan bir şekilde kahramanlarımıza ileride ne olacakları sorusu sorulmamış ve mühendislik misyonunu üzerlerine alıp yolculukta yalnız bırakılmışlar. Bu yolun tüm zorluklarını, taşlı yollarını aşarken şanslı olanlar ‘’Gerçekten ne olmak istiyorum’’ sorusunu sorabilenler oluyor. Farhan, fotoğraf tutkusunu bırakmıyor, sadece okulu bırakıyor. Raju ise bütün tütsü ve yüzüklerini çöpe atıp bir iş görüşmesine gidiyor, Ranço ise Chatur tarafından bir düelloya davet ediliyor. (Bu düellonun kazanan kişisine filmin sonunda siz karar verin.) Chatur’a göre bu düellonun kazanan kişisi ‘’en zengin kişi’’ anlamına geliyor.

lesso7

Film, konunun arka planına eşsiz şarkılar sunuyor. Danslar da vazgeçilmez bir parça tabi. Eski hint filmlerine gönderme yapan kadrajlar, Raju’nun evine girdiğimiz zaman siyah-beyaz formata geçen sahneler mizahın dozunu seyirciye doğallıkla sunuyor. Bu doğal hikayenin akışına uygun olarak oyuncu performansları  da çok iyi işlenmiş. Sonuçta “Gözleriyle oynayan adamdan” bahsediyorsak işin başarısına o kadar da şaşırmamak lazım. Tüm bu sahnelerin ışığında mübalağasız Aamir Khan tüm övgüleri hak ediyor. Ayrıca bir üniversite öğrencisini oynamak 43 yaşında olan her aktörün harcı değildir.

Üniversiteden sonra yıllar bu üçlüyü farklı yollara götürse de, hikayenin ve seyircinin ‘katharsis’i hem duygusal hem mizahi bir biçimde karşılanıyor. Tabi bu duygusal sahnelerin arasında bir de Chatur’un Hindistan sokaklarında ‘’idrar atımı’’ yapmasını da görmeden geçmiyoruz. (Hindistan için gayet normal bir hareket, ama bu hikaye bu hareketi görmezden gelmiyor.) Velhasıl, 3 aptal son sahnede buluşuyor ve herkes hayatta istediği yerde. (Chatur da öyle). Hint filmlerinin süre bazında korkutucu gelmesi bu film için geçerli değil. Bu hikayeye bir şans vermek yerinde olacaktır. Ayrıca her zaman üç tane aptalı yan yana görme şansınız olmayabilir. Son olarak önemli bir konuya değinmek gerekirse, bence filmin adı başka aptallara adanmış, yoksa biz mi aptallık kavramına başka bir yerden bakıyoruz?

Bir Cevap Yazın

cheap Jerseys wholesale nfl jerseys wholesale nfl jerseys cheap oakleys cheap jerseys Cheap Jerseys fake oakleys fake ray ban sunglasses cheap gucci replica cheap oakleys cheap ray ban sunglasses fake oakleys replica oakleys fake cheap ray bans fake oakleys cheap gucci replica fake cheap ray ban sunglasses wholesale jerseys shop cheap fake watch sale replica oakleys replica gucci red bottom shoes cheap jerseys cheap oakleys fake oakleys cheap replica oakleys cheap replica oakleys fake oakleys replica oakleys cheap oakleys wholesale cheap oakleys outlet